Na czym móżesz tracić w zarządzaniu kancelarią

Są dwa obszary którym zawsze warto się przyjrzeć w zakresie ewidencji czasu pracy w kancelarii prawnej. 1. Kiedy rejestrujesz czas? Jeśli robisz to dzień, dwa, tydzień po wykonaniu czynności, zgubisz od 20 do 60% czynności. (tego nawet amerykańscy naukowcy nie muszą potwierdzać).2. Małe, drobne, niewygodne mikroczynności, które w masie i czasie mogą sporo ważyć. Pomocne […]

Istota pomijania drobnyh czynności w kancelarii

Przyjeżdża facet na stację benzynową i mówi do pracownika stacji:– Proszę mi wlać 1,5 litra benzyny.– Pracownik stacji się zastanawia, policzyć mu za te 1,5 litra, to tylko 1,5 litra, będę musiał nabić to na kasę, przyjąć płatność, rozliczyć to, ile to roboty…– Wie Pan co, nie wiem czy Panu policzyć za te 1,5 litra, […]

Value-Based billing. Cena i Czas w relacji do rentowności kancelarii.

Value-based billing. Billable i non-billable time. Przyjmij podział czasu w kancelarii na czas który zostanie sprzedany klientowi i podlega bezpośrednio fakturowaniu (billable) i ten który nie podlega fakturowaniu (non billable). I kiedy skoncentrujesz się na rozwiązywaniu prawdziwych problemów w klientocentrycznej kancelarii, być może odkryjesz, że ważną dźwignią dla rentowności będzie zauważenie prawdziwych problemów klientów, oparcie […]

7 pomysłów na poprawę rentowności.

Rentowna Kancelaria jest firmą, która konsultuje wewnętrze procesy w kancelarii szukając dźwigni rentowności. Pozbaj 7 sposobów na zwiększenie rentowności w kancelarii.   Sprzedawaj raczej umiejętności niż czas: W branży prawnej ważne może być przesunięcie nacisku z ilości godzin pracy na wartość i jakość świadczonych usług. Pokaż klientom, że wynagradzają nie tylko Twój czas, ale przede […]

Zarządzanie wysokomarżową rentownością i utylizacją w kancelarii.

W zarządzaniu kancelarią zawsze chodzi o przyszłość. Przyszłość, w której jest lepiej, dojrzalej i doskonalej.    Zarządzamy rentownością, bo chcemy wykonywać wartościową pracę optymalnie dopasowanym wysiłkiem. Na drodze do przyszłości mamy przeszłość, w niej dużo dobrych rentownych spraw, świetnych relacji z klientami i dobrostanu, jednocześnie obok nich spotykamy się z nieświadomością w wielu obszarach funkcjonowania […]

Marketing nie jest dla amatorów.

Rentowne kancelarie potrzebują marketingu, by pozyskiwać lepszych klientów. Działania specjalistów powinny wzmacniać wizerunek kancelarii, wpływać na rozpoznawalność w grupie docelowej i rezonować z tymi klientami i sprawami, których i którymi chcemy, możemy i powinniśmy się zajmować. Poniżej znajdziesz listę 22 niezmiennych praw marketingu z książki o tym właśnie tytule. Zasady przyprawiłem autorskim komentarzem z 20 […]