rentowna kancelaria piotr chodosz

Rentowne kancelarie potrzebują marketingu, by pozyskiwać lepszych klientów.

Działania specjalistów powinny wzmacniać wizerunek kancelarii, wpływać na rozpoznawalność w grupie docelowej i rezonować z tymi klientami i sprawami, których i którymi chcemy, możemy i powinniśmy się zajmować.

Poniżej znajdziesz listę 22 niezmiennych praw marketingu z książki o tym właśnie tytule. Zasady przyprawiłem autorskim komentarzem z 20 czerwca 2024 roku.

1. Prawo pierwszeństwa. Bądź pierwszy, nie lepszy. Ktoś trochę lepszy od żony, często z nią przegra, bo zmiana kosztuje.

2. Prawo kategorii. Ustal swoją kategorię dla segmentu rynku, w którym działasz. Bądź tam i wpływaj na zadania związane z zaspokojeniem potrzeb.

3. Prawo pierwszeństwa myśli. Zajmij miejsce w umyśle klienta: jeśli rentowna kancelaria to …Jeśli kancelaria/sprawa/problem od/z …. to My.

4. Prawo percepcji. Odbieramy bodźce przez zmysły, a następnie identyfikujemy i przypisujemy znaczenie, i to, co najważniejsze przygotowujemy reakcje. Dobra praca nie zawsze obroni się sama bez percepcji.

5. Prawo koncentracji. Pomyślcie jakim jednym wyrazem możecie zaistnieć w umyśle klientów.

6. Prawo wyłączności. Wyraz z punktu 6 nie powinien być zajęty przez innego prawnika/kancelarię.

7. Prawo drabiny. Jaki zajmujecie szczebel na drabinie w świadomości klientów (obecnych i przyszłych?

8. Prawo dwóch. W długiej perspektywie na rynku ścigają się tylko dwa ”konie”. Klient wierzy, że rynek to bitwa na wybory. Muszą być najlepsi, bo są na czele…

9. Prawo przeciwieństwa. Użyj siły przeciwnika i użyj jej przeciw niemu. Nie naśladuj liderów rynku, stań w opozycji do nich, bądź wyborem alternatywnym.

10. Prawo podziału. Kategorie usług w kancelarii są jak ameby, mnożą się przez podział.

11. Prawo perspektywy. Marketing nie jest dla amatorów.

12. Prawo rozszerzenia asortymentu. Strategia jest jak namiot, zmieść w nim wszystko, czym powinniście się zajmować, ale nie więcej.

13. Prawo rezygnacji. Odpuść. Umiejętne rezygnując z części działań, można wiele zyskać.

14. Prawo właściwości. Marketing to walka na pomysły. Co jest właściwością Waszej kancelarii? Co jest charakterystyczne dla Was?

15. Prawo szczerości. Potencjalny klient uznaje za zaletę przyznanie się do wad czy błędów. Otwartość rozbraja postawy w relacjach. Uczciwość – najlepsza polityka.

16. Prawo jednego rozwiązania. Strategia to czasem jedno główne wyzwanie w kancelarii. Jedno. Skuteczne jest to co nieoczekiwane, warto postawić na jedno ofensywne działanie.

17. Prawo nieprzewidywalności. Warto uczyć się prognozowania i planowania, mało firm z branży usług profesjonalnych to robi.

18. Prawo sukcesu. Uważaj, bo sukces często prowadzi do arogancji, a od niej niedaleko jest do klęski.

19. Prawo niepowodzenia. Pokażcie mi w 100% rentowną kancelarię? Niepowodzenia to lekcje, kancelarie odrabiające lekcje zarabiają więcej.

20. Prawo przesady. Uważaj z autoreklamą. Prawda jest najczęściej inna niż percepcja.

21. Prawo trendu. Stawiaj na trendy długookresowe, sprawdź czym jest evergreen content.

22. Prawo zasobów. Marketing potrzebuje pieniędzy. A pieniądze biorą się z zysków, a zyski są w rentownych kancelariach.

Zapraszam Cię do moich projektów (klub Rentowna Kancelaria, grupa mastermind, współpraca indywidualna, platforma rozwojowa VOD) gdzie zbudujesz komeptencje związane z marketingiem. Dla mnie to część większej układanki. Marketing jest jej elementem, jednym ze sposobów na rentowną kancelarię.

Porozmawiajmy, zapytanie możesz przesłać tutaj: https://www.rentownakancelaria.pl/kontakt/

Kłaniam się

Piotr Chodosz