Rentowne kancelarie powinno się optymalizować, czyli organizować jakieś działania w taki sposób, aby dały jak największe efekty przy jak najmniejszych nakładach.
Pogłębimy sobie dzisiaj proces dochodzenia do tego, jakie działania mamy optymalizować?
Odpowiedź na to pytanie może dać nam proces komunikacji.
Komunikacja zaczyna się od intencji (świadomego zamierzenia), później przeradza się w potrzebę, wyraża się w myślach i emocjach (przyjemnych i nieprzyjemnych), dążymy w nim do podjęcia decyzji i sprawczości w postaci działania, skutkiem działania jest jakiś rezultat.
W tym procesie jest też trochę problemów i wyzwań, na przykład uporczywe i aktywne unikanie analizowania intencji będzie hamował proces zmiany.
A optymalizacja jest zmianą.
Kiedy zacząłem myśleć o funkcjonowaniu każdego z obszarów w kancelarii w myśl procesu:
1. intencja 2. potrzeba 3. myśli/emocje 4. decyzja 5. działanie 6. rezultat
– to jakoś tak więcej zrozumiałem. 🙂
To na co chcę zwrócić szczególną uwagę: mamy dobre intencje, mamy dobre potrzeby, ale może być tak, że na etapie myśli i emocji kotłują się w nas niewłaściwe strategie realizowania potrzeb i egzekucji intencji.
Zauważmy, że często w głowie zarządzającego kancelarią, czy szerzej prawnika jest masa trudnych, ciężkich problemowo, negatywnych myśli, więc warto to zauważyć, i wiedzieć, że rezultat działania wywodzi się z myśli i emocji.Rentowne kancelarie powinno się optymalizować, czyli organizować jakieś działania w taki sposób, aby dały jak największe efekty przy jak najmniejszych nakładach.
Pogłębimy sobie dzisiaj proces dochodzenia do tego, jakie działania mamy optymalizować?
Odpowiedź na to pytanie może dać nam proces komunikacji.
Komunikacja zaczyna się od intencji (świadomego zamierzenia), później przeradza się w potrzebę, wyraża się w myślach i emocjach (przyjemnych i nieprzyjemnych), dążymy w nim do podjęcia decyzji i sprawczości w postaci działania, skutkiem działania jest jakiś rezultat.
W tym procesie jest też trochę problemów i wyzwań, na przykład uporczywe i aktywne unikanie analizowania intencji będzie hamował proces zmiany.
A optymalizacja jest zmianą.
Kiedy zacząłem myśleć o funkcjonowaniu każdego z obszarów w kancelarii w myśl procesu:
1. intencja 2. potrzeba 3. myśli/emocje 4. decyzja 5. działanie 6. rezultat
– to jakoś tak więcej zrozumiałem. 🙂
To na co chcę zwrócić szczególną uwagę: mamy dobre intencje, mamy dobre potrzeby, ale może być tak, że na etapie myśli i emocji kotłują się w nas niewłaściwe strategie realizowania potrzeb i egzekucji intencji.
Zauważmy, że często w głowie zarządzającego kancelarią, czy szerzej prawnika jest masa trudnych, ciężkich problemowo, negatywnych myśli, więc warto to zauważyć, i wiedzieć, że rezultat działania wywodzi się z myśli i emocji.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Analityka”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Pliki cookie służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Niezbędne”. |
viewed_cookie_policy | 11 months | Plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent i służy do przechowywania informacji, czy użytkownik wyraził zgodę na korzystanie z plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 11 miesięcy | Narzędzie Google Analytics służy do analizowania ruchu na blogu. W ramach tego narzędzia nie są gromadzone jakiekolwiek dane pozwalające Cię bezpośrednio zidentyfikować. Informacje, do jakich dostęp posiadam, to, w szczególności: czas spędzony na stronie, przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami, źródło ruchu. Jeżeli wyłączysz Google Analytics, pozbawisz mnie możliwości prowadzenia skutecznych działań analitycznych |