Przejdź do treści
Strona główna » Baza wiedzy » Jak zadbać o komfort pracy w kancelarii prawnej?

Jak zadbać o komfort pracy w kancelarii prawnej?

Jak zadbać o komfort pracy w kancelarii prawnej?

Od wygodnych foteli do sukcesu…

W większości kancelarii, z którymi współpracuję, partnerzy starają się podzielić zasoby na dwie kategorie: ludzkie (pracownicy merytoryczni) oraz wspierające. Do tych ostatnich należy zaliczyć:

  1. Front Line (Front Office) – jest to miejsce styku i interakcji klienta kancelarii z jej pracownikami. To właśnie tu zarządzamy sprawami, komunikujemy się z klientem, planujemy pracę czy korzystamy z programów typu CMR (oprogramowania służące do zarządzania kontaktami z klientami).
  2. Back Office – to odrębna część kancelarii, w której prowadzone są procesy dotyczące raportowania, finansów, fakturowania i analizy czasu poświęcanego na rzecz klienta, po wykonaniu określonych zadań.

Zarządzając kancelarią powinniśmy analizować oba te obszary. Dzięki uzyskanym w ten sposób informacjom możemy zapobiec różnorodnym problemom.

Przykład: Niedawno spotkałem się z ciekawą sytuacją. W pewnej kancelarii prawnicy skarżyli się na niewygodne fotele, które powodowały ból pleców. W celu załagodzenia objawów odchodzili od biurek i kierowali swoje kroki do kuchni, gdzie z kolei kwitło życie towarzyskie. Pracownicy nie mogli się skupić na swoich obowiązkach i terminowo wywiązywać się z zadań. W konsekwencji kancelaria przestała być rentowna. Musisz przyznać, że jest to ciekawe zjawisko, biorąc pod uwagę, że przyczyna była dość trywialna.

Jeżeli chcesz zwiększyć efektywność swoich pracowników, zapytaj:

  1. Z czym mają problem w codziennej pracy?
  2. Czy jest coś co powoduje niedogodności, a nawet bóle podczas wykonywania obowiązków?
  3. Czy mają potrzeby związane z samorozwojem?
  4. Czy potrzebują Twojego wsparcia?