Promocja kancelarii prawnej

Znikomy poziom świadomości prawnej Polaków, brak zaufania do prawników, a także nieistnienie potrzeby korzystania z ich usług, nawet w trudnych sytuacjach życiowych, sprawia, że adwokaci i radcowie prawni muszą podejmować działania, których celem będzie pobudzenie popytu na usługi prawne. Nie jest to z pewnością łatwe zadanie, gdyż konkurencja na rynku prawniczym rośnie z każdym rokiem.

Nie sposób pominąć jednak, iż pozyskiwanie klientów jest nieodłącznym elementem pracy radców prawnych i adwokatów. W przypadku zawodów prawniczych proces ten należy przeprowadzać jednak zgodnie z wymaganiami kodeksów etyki zawodowej. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek dotyczących reklamowania usług prawnych, które odpowiadają dobrym obyczajom, a przede wszystkim nie naruszają godności wykonywanego zawodu.

Strona internetowa

Posiadanie profesjonalnej strony internetowej może być jednym ze sposobów na skuteczne pozyskanie klientów. Warunkiem jest jednak jej przejrzystość, prostota języka oraz konkretny opis wykonywanych usług nastawiony na potrzeby potencjalnego klienta.

Jeżeli dokładnie określisz swoją grupę docelową, a także zaproponujesz ofertę odpowiadającą specyficznym wymaganiom, ułatwisz klientowi komunikację z Tobą i zwiększysz swoje szanse na późniejszą rekomendację.

Zadbaj również o spójny branding. Twoim celem powinno być stworzenie kolorystyki, logotypu, kroju pisma czy układu treści, który będzie gwarantował późniejszą rozpoznawalność.

Staraj się oferować wysokiej jakości usługi

Pozyskanie klienta to tylko pierwszy krok. Aby zapewnić sobie lojalność klientów i możliwość pozyskania nowych, ważne jest, abyś jako radca prawy czy adwokat oferował wysokiej jakości usługi. Oznacza to, że należy dokładać wszelkich starań, aby zapewnić klientom pełne zrozumienie ich sytuacji prawnej, a także słuchać ich potrzeb i dostosować swoje działania do indywidualnych wymagań.

Pamiętaj również, że posiadanie własnej specjalizacji pomoże rozwinąć Twoją karierę prawniczą. Przede wszystkim daje Ci to możliwość wyróżnienia się na rynku, zaproponowania wyższych stawek tytułem wynagrodzenia, a także zoptymalizowania kosztów własnych. Wąska specjalizacja pozwoli Ci także na podjęcie współpracy z kolegami po fachu, którzy znając Twoją działalność będą w stanie polecić Twoje usługi klientom, którym sami nie są w stanie pomóc.

Korzystaj z różnych sposobów promocji swojej firmy

Oprócz reklamy bezpośredniej, istnieje wiele innych sposobów promocji kancelarii radcowskiej lub adwokackiej. Można na przykład skorzystać z mediów społecznościowych, tworzyć treści na stronie internetowej lub blogu, uczestniczyć w lokalnych wydarzeniach czy nawiązywać współpracę z innymi firmami lub instytucjami. Ważne jest, aby promować swoją firmę w sposób zgodny z etyką zawodową i przepisami prawa.

Wobec tego maksymalizuj liczbę miejsc, w których potencjalni klienci mogą zapoznać się z twoją ofertą. Buduj swoją sieć kontaktów, pozycjonuj swoje treści w wyszukiwarce Google, stwórz funpage kancelarii na Facebook’u i LinkedIn’ie.

Dbaj o swoje relacje z klientami

Dbanie o dobre relacje z klientami jest równie ważne, jak pozyskiwanie nowych. Aby zapewnić sobie lojalność klientów, ważne jest, aby być dla nich dostępnym i pomocnym, a także dbać o to, aby ich sprawy były rozwiązywane sprawnie i skutecznie.

Pamiętaj o ciągłym poszerzaniu swoich kompetencji społecznych. Specyfika zawodu prawnika wymaga bowiem szczególnego podejścia do klienta oraz liczenia się z jego emocjami. Jeżeli wzbudzisz długofalowe zaufanie wśród swojej grupy docelowej możesz być pewien, że klienci będą Cię polecać i wracać z nowymi zleceniami.

Rekomendacje

Nie bój się prosić swoich obecnych klientów o pisemne opinie dotyczące wykonywanych przez Ciebie obowiązków. Możesz je następnie udostępnić na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych. Dzięki tym działaniom ułatwisz znacznie podjęcie potencjalnemu klientowi decyzji o wyborze Twojej oferty.

Powyższe wskazania są wskazówkami, które należy pogłębiać i zdobywać wiedzę jak można to robić, jeśli potrzebujesz więcej informacji dołącz do społeczności Legal Business Community.