Przejdź do treści
Strona główna » Baza wiedzy » Jak kupić program do zarządzania dla prawników, 21 pytań o najlepszy program do obsługi kancelarii prawnej.

Jak kupić program do zarządzania dla prawników, 21 pytań o najlepszy program do obsługi kancelarii prawnej.

program do obsługi kancelarii

21 pytań o najlepszy program do obsługi prawnej

Systemy informatyczne przeznaczone dla kancelarii prawnych posiadają logicznie spójne funkcje, które usprawniają i digitalizują część pracy prawników. Służą one lepszemu przepływowi zadań w związku z realizacją zleceń dla klientów danej kancelarii. Dobrze wdrożone systemy IT skalują biznes i pozwalają zarabiać więcej pieniędzy.

Trzeba podkreślić, że na rynku dostępnych jest ponad 30 programów. Skorzystaj z mojego doświadczenia, by wybrać dobrze.

Osobiście uważam, że istnieją trzy możliwości wyboru programu do obsługi prawnej:

  1. Kupuję oprogramowanie i wdrażam znajdujące się w nim procesy oraz procedury działania. Ten sposób polecam osobom, które nie zdefiniowały problemów swojej kancelarii i nie do końca określiły swoje wymagania.
  2. Określam i opisuje własne procesy, a następnie sprawdzam czy wybrany program spełni moje wymagania.
  3. Opcja trzecia łączy w sobie punkt 1 i 2.

Jeżeli chcesz mieć pewność, co do swojego wyboru – przed podjęciem ostatecznej decyzji odpowiedz sobie na następujące pytania:

  1. Co chcę za pomocą programu poprawić/usprawnić i czy program mi w tym pomoże?
  2. Czy program działa szybko i intuicyjnie?
  3. Jak ma wyglądać moja kancelaria za rok czy dwa lata? Czy wybrany program pomoże mi osiągnąć cel?
  4. Czy system ma szanse stać się programem podstawowym? Czy istnieje ryzyko rezygnacji z programu po roku/2 latach?
  5. Czy istotne są dla mnie „wodotryski” czy konkretne funkcjonalności, takie jak szybkie wystawianie kilkudziesięciu faktur na początku miesiąca?
  6. Czy program nie zostanie odebrany negatywnie przez moich klientów?
  7. Czy mój sprzęt (laptop, telefon, tablet, serwer) jest przystosowany do danego rozwiązania?
  8. Czy program pomoże mi zapanować nad sprawami w kancelarii?
  9. Czy program pozwoli mi w łatwy i szybki sposób na zarejestrowanie czasu pracy (również poza kancelarią)?
  10. Czy będę korzystał z programu i zadbam o wdrożenie jego funkcjonalności? Czy widzę sens w posiadaniu takiego programu?
  11. Czy mogę zasymulować procesy występujące w praktyce podczas testowania programu?
  12. Jeżeli moja kancelaria się powiększy czy program nadal będzie mi potrzebny? Jeżeli moja kancelaria zmaleje czy program nie będzie za dużym obciążeniem?
  13. Czy program dostosowany jest do różnych modeli pracy (zdanie/hybrydowo/w biurze)?
  14. Czy uważam, że moja kancelaria to przedsiębiorstwo?
  15. Czy program spełnia moje potrzeby i oczekiwania?
  16. Czy exel/dropbox/niekomercyjny gmail to technologie, które charakteryzują profesjonalnego prawnika?
  17. Czy program w łatwy sposób pozwoli na ocenę obłożenia czasu w zespole?
  18. Czy ilość prowadzonych przeze mnie spraw i projektów jest wystarczająca, aby wprowadzić profesjonalny program do obsługi prawnej?
  19. Czy program będzie mi ułatwiał czy utrudniał działania, mając na względzie mój sposób pracy z dokumentami?
  20. Jaką ilość godzin w ciągu miesiąca/kwartału/roku tracę z uwagi na brak notowania danych w systemie?
  21. Za jaką realnie stawkę godzinową pracuję? Czy umiem ją wyliczyć?