Kancelaria prawna jest miejscem, w którym liczy się przede wszystkim wiedza, umiejętności oraz zdobywanie doświadczenia. Połączenie skrupulatności i ciężkiej pracy pozwala zbudować kancelarię, której renoma potrafi sięgać daleko. Aby tak się jednak stało, niezbędna jest dobra organizacja wewnątrz kancelarii, której podstawą jest efektywna i skuteczna praca.

Oczywiście nie można mylić efektywnej pracy z długą, ponieważ tzw. przepalanie godzin przez pracowników kancelarii ma zgubne konsekwencje nie tylko dla samej kancelarii, ale także dla zdrowia całego zespołu.

Pracuj mądrze, a nie ciężko i długo

Zdecydowanie kluczowym aspektem w kancelarii prawnej, jest dobra organizacja czasu oraz skuteczne jego mierzenie. Jeżeli nasuwa Ci się pytanie „no ale jak można nieskutecznie mierzyć czas? Na zegarze słonecznym będąc wewnątrz budynku?”. Oczywiście, że nie. Otóż pracownicy kancelarii prawnej każdego dnia wykonują szereg różnych czynności – przeglądanie dokumentów, sporządzanie pism, kontakt z klientami, którzy nalegają na długie rozmowy.

Te wszystkie czynności zajmują czas pracowników, który nie jest przecież z gumy. Z tego też powodu tak ważny jest nie tylko odpowiedni pomiar czasu konkretnych zadań, ale także hierarchizacja ich ważności. Często to właśnie mniej ważne zadania zabierają najwięcej czasu.

Niech Twój zespół idzie z duchem czasu – nie pod włos!

Postęp technologiczny wymusza na nas stałe adaptowanie działań, do zmieniającego się świata. Kiedy wydawało się już, że telefony i internet jest mniej więcej ogarnięty, tak nagle na scenę wchodzi sztuczna inteligencja i zaczyna swoją arię.

Używanie nowoczesnych technologii w kancelarii prawnej jest niezwykle istotne, ponieważ pozwala zaoszczędzić ogromne ilości czasu. Automatyzacja żmudnych procesów, które trzeba było dotychczas wykonywać „ręcznie”, dostęp do dokumentów, sporządzania umów, za jednym kliknięciem myszki – to praktyczne udogodnienia, które zmniejszają ilość roboczogodzin, dając jednocześnie przestrzeń na rozwój.

Dobra komunikacja, czyli wspólny monolog kancelarii

Pracownicy kancelarii muszą być niczym sprawne trybiki maszyny. Smarem dla tych trybików jest  sprawna komunikacja, która pozwala na szybkie przekazywanie sobie niezbędnych informacji i ustalanie wspólnych decyzji tam, gdzie to konieczne. Zgrany zespół, to brak przepalanych godzin, ponieważ każdy wie co ma robić i co robią inni członkowie kancelarii.

W celu maksymalnego porozumienia pomiędzy pracownikami kancelarii należy używać (patrz akapit wyżej) wszystkich nowoczesnych narzędzi umożliwiających szybkie przekazywanie informacji – e-mail, komunikatory, systemy do udostępniania plików, etc.

Przepalanie czasu, to także i przepalanie pieniędzy, dlatego tak istotne jest skuteczne zarządzanie całym zespołem.